The Missing Link helpt erfgoed beter benutten bij ruimtelijke ontwikkelingen. Tijdens het Nationaal Congres Citymarketing op 8 juni in Zaanstad verzorgen zij een workshop waarbij handvatten worden gegeven om keuzes te maken die leiden tot verhaallijnen als bruikbare identiteit van een plek. Daarbij wordt ingegaan op de methode door te reizen van het verleden naar het heden – naar een toekomst voor een gebied. Uitgangspunt daarbij is dat een rijk verleden niet voldoende is. De koppeling van erfgoed met ruimte, economie en branding leidt tot een authentieke gebiedsidentiteit en een winstgevende ontwikkeling en hiermee tot een aantrekkelijker vestigingsklimaat. Met een herkenbare identiteit wordt de band tussen de bewoners, bezoekers en een locatie versterkt. Tezamen versterkt dit de duurzaamheid, de leefbaarheid en de aantrekkelijkheid van een locatie. Ook ruimtelijke ontwerpers zijn tot mooiere dingen in staat als ze dezelfde historische waarden als inspiratiebron gebruiken. Het resultaat is een authentieke gebiedsidentiteit en een winstgevende ontwikkeling.
Over NCC15
Het Nationaal Congres Citymarketing vindt plaats op 8 juni in Zaanstad. Dit jaar staat het congres in het teken van ‘heritage marketing’ en heeft een omvangrijker aantal themasessies dan ooit. De Erfgoedstem is aanwezig om verslag te doen. Loop langs bij onze stand op het netwerkplein! Meer info over het congres en inschrijven: http://www.nationaalcongrescitymarketing.nl/
Caspar Steinebach
Laatste berichten van Caspar Steinebach (toon alles)
- Archeologen speuren in Rossum naar resten oudste burcht Nederland - 17 december 2015
- Grond onder nieuwe woonwijk blijkt goudmijn - 17 december 2015
- Eeuwenoude vondsten langs spoor Haren - 15 december 2015