Oud ondernemers van Ondernemersklankbord stellen knowhow ter beschikking

De Stichting Ondernemersklankbord stelt met directe ingang de rijke ervaring van haar team adviseurs bestaande uit oud-ondernemers en specialisten ter beschikking van de culturele sector.  De culturele sector staat onder druk! Een groot aantal culturele instellingen heeft problemen zich te handhaven en met het ontwikkelen van toekomstplannen welke ook continuïteit bieden. Ondernemersklankbord heeft 20 adviseurs ter beschikking. Deze adviseurs hebben affiniteit, en ervaring met  de culturele wereld en bieden met plezier hun knowhow aan de kleinere musea, erfgoed instellingen, theaters, muziekgezelschappen, podiumkunsten,koren etc.

Ondernemersklankbord  kan de culturele sector op uiteenlopende terreinen van dienst zijn. zoals bij de (her)oriëntatie op de actuele situatie, het ontwikkelen van nieuwe uitgangspunten of van een compleet nieuw plan van aanpak waarin alle facetten aan bod komen . Maar ook meewerken aan het ontwikkelen van samenwerking met derden alsmede marketing en PR activiteiten .  De adviseurs van Ondernemersklankbord  zijn gewend  te “klankborden”met directies of tijdens vergadersessies van besturen. Samengevat..  Ondernemersklankbord kan als een veelzijdig partner van de culturele wereld actief zijn.

Achtergrond informatie Ondernemersklankbord

Stichting Ondernemersklankbord  is 32 jaar actief , als een non-profit organisatie waarbij 300 succesvolle oud ondernemers, directeuren en specialisten actief zijn en aan het midden- en kleinbedrijf  hun ervaring ter beschikking stellen. Het Ondernemersklankbord ondersteunt ondernemers met het opzetten van een bedrijf, klankborden en het meedenken tijdens de groei van het bedrijf. Ook wordt steun geboden bij bedrijfsovername, bedrijfsopvolging of bedrijfsbeëindiging. Voor financiële kwesties en faillissementpreventie gaat het OKB niet opzij  Gemiddeld 60-65% van de begeleide bedrijven kunnen hun activiteiten na support van Ondernemersklankbord  succesvol vervolgen. Per jaar worden landelijk gemiddeld  3000  midden- en kleinbedrijven bedrijven begeleid. Gerekend over 32 jaar zijn dit circa 75. 000 bedrijven!

De ervaren adviseurs van Ondernemersklankbord maken het verschil

De adviseurs van het Ondernemersklankbord beschikken over minimaal 30 jaar veelzijdige succesvolle ervaring in het bedrijfsleven. Zij zijn graag bereid – op niet commerciële basis – deze ervaring te delen met de huidige generaties actief in het midden- en kleinbedrijf en nu  ook met de culturele sector.  Een adviseur van Ondernemers klankbord  heeft zakelijk geen enkele binding en is onafhankelijk.  De adviseurs van Ondernemersklankbord zijn zorgvuldig geselecteerd op knowhow, betrouwbaarheid,inlevingsvermogen en zeer persoonlijke omgang met  ondernemers uit de meest uiteenlopende sectoren.

Werkwijze Ondernemersklankbord

De werkwijze is eenvoudig en efficiënt. Geïnteresseerden kunnen zich via de landelijke website of telefonisch melden ( details zie onder). Het streven is via de regionale adviseurs de aanvrager binnen 2 werkdagen telefonisch te benaderen. Tijdens gezamenlijk overleg wordt de te volgen werkwijze vastgesteld.  OKB is een non-profit organisatie en kan haar activiteiten ontplooien dankzij giften en donaties. Voor een klankbord traject van een halfjaar wordt een donatie gevraagd  van minimaal 100,– Euro  t.b.v.  Er komt dus geen rekening achteraf. Dit relatief lage  bedrag kan gerealiseerd worden dankzij sponsoring van o.a. bank- en verzekeringswezen, Kamer van Koophandel, landelijke accountantskantoren , VNO-NCW, ministeries van Economische zaken, Landbouw & Innovatie en niet te vergeten de 300 belangeloos opererende adviseurs.

Informatie

Indien u nadere informatie wenst over de (nieuwe) activiteiten van Ondernemersklankbord  twijfelt niet en laat het ons weten via het recent geopende E-mail adres:

cultuur@ondernemersklankbord.nl of algemeen: info@ondernemersklankbord.nl

  1. Hallo,
    Ik zal mij even voorstellen mijn naam is Peter van Willigen.
    Ben een Lijstenmakerij begonnen in Hoogvliet werk van uit een thuis situatie.
    ( dus bedrijf aan huis )
    De naam van het bedrijf is Quality Frames.
    Omdat dit toch een gun markt is en nog maar net begonnen bent,
    is elke suggestie,tip of idee welkom om wat meer klanten te werven/bereiken.

    Ik hoop dat er iemand is die mij advies kan geven .

    Met vriendelijke groet Peter van Willigen.

    P.s. kijk ook eens op mijn website allle opmerkingen zijn welkom!

     

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We hebben zorg genomen om alle rechthebbenden voor hier gereproduceerde foto's te traceren, soms evenwel zonder succes. Iemand die in dit opzicht meent rechten te hebben wordt vriendelijk verzocht om contact op te nemen met de redactie van de Erfgoedstem.