Ervaren marketingmedewerker Nationaal Restauratiefonds

Locatie
Huize Hoevelaken

Datum/Tijd
• 04 februari 2016 - 17 februari 2016 van Hele dag


Nationaal Restauratiefonds
Nationaal Restauratiefonds

Organisatie: Nationaal Restauratiefonds
Adres: Huize Hoevelaken, Westerdorpsstraat 68, Hoevelaken
Functie: Marketingmedewerker
Omvang: 32-40 uur
Sluitingsdatum: 17/02/2016
Contactpersoon: Pierre van der Gijp, manager Marketing & Communicatie (088-253 9160)

Werken bij het Restauratiefonds betekent samenwerken aan een maatschappelijk doel: het in stand houden van monumenten. Onze bedrijfscultuur is informeel, waarin passie voor wat wij doen en doelgerichtheid samengaan. Je vindt bij ons ruimte voor ontwikkeling en veel betrokken collega’s met een hart voor monumenten.

Afdeling Marketing & Communicatie
De afdeling heeft als doel de inhoudelijke kennis over het Restauratiefonds en zijn doelgroepen te combineren met de expertise op het gebied van (online) marketing en communicatie. Zo draagt de afdeling bij aan een positieve beeldvorming bij de doelgroepen, het behalen van de organisatiedoelstellingen en daarmee het in stand houden van monumenten. Verantwoordelijkheden zijn onder meer: het zorgen voor een goede naam- en propositiebekendheid, het selecteren van de doelgroep(en), het inzetten van de juiste boodschap en middelenmix en het vermarkten van onze producten. Ook het doen van marktonderzoek, het opzetten en uitvoeren van campagnes, het organiseren van evenementen, het ontwikkelen inzetten en beheren van websites en andere online communicatiemiddelen, het produceren van corporate uitingen en de contacten met de pers behoren tot de verantwoordelijkheden van de afdeling. Er werken 8 enthousiaste professionals (6,6 fte). Zij adviseren en ondersteunen het MT en collega’s met hun specialistische kennis en ervaring bij het maken van plannen en uitvoeren van activiteiten.

Inhoud van de functie
Als marketing medewerker draag je bij aan de totstandkoming van de marketingstrategie en ambities van het Restauratiefonds. Je bent mede verantwoordelijk voor het (door)ontwikkelen en uitwerken van nieuwe en bestaande proposities, ideeën en acties met als doel het genereren van contactmomenten en conversie.
Je haalt inzichten uit de customer journey en werkt continu aan het optimaliseren van de marketing-/sales funnel. Je voert analyses en bent in staat data van verschillende bronnen te combineren, te analyseren en te interpreteren.
Jij draagt proactief bij aan weboptimalisatie; je weet onze dashboards te vertalen in acties en aandachtspunten. Met jouw kennis weet je (web)teksten te produceren voor het optimaliseren van onze content. Door middel van gerichte inzet van middelen vergroot je ons bereik, onze traffic en de afzet van onze diensten en (financierings)producten. Je bent in staat de wensen vanuit onze organisatie te vertalen naar onze externe opdrachtnemers (bureaus, ontwerpers, onderzoekers etc.). Doordat jij een goede (doelgroep)analyse en briefing kunt maken ben jij in staat de juiste boodschap, via het juiste kanaal op het juiste moment bij de juiste doelgroep terecht te laten komen.

Je herkent behoeftes (zowel intern als extern) en brengt jouw ideeën grotendeels zelf tot uitwerking, je werkt daarmee samen met collega’s binnen de drie disciplines van de afdeling (marketing, communicatie en online), maar ook met andere afdelingen, externe leveranciers en producenten. Activiteiten ontstaan zowel op eigen initiatief als op aangeven van de marketeer. Ook ben je regelmatig betrokken bij en soms ook verantwoordelijk voor projecten.

Jouw profiel
– Je beschikt over een stevige basis marketingkennis (HBO-niveau) aangevuld met online kennis en ervaring;
– Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie; bij voorkeur in een zakelijke, resultaatgerichte omgeving;
– Je kunt zelfstandig en projectmatig (samen)werken en rond werkzaamheden van A tot Z af;
– Je bent in staat om overzicht te houden en (het) werk te coördineren;
– Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in het (online)marketing vakgebied en kunt daardoor onze strategie en onze multichannel benadering versterken;
– Je bent in staat om on- en offline activiteiten te verbinden tot een effectieve multichannel aanpak;
– Je bent resultaatgericht, proactief, creatief, flexibel en stressbestendig en je hebt een gezonde dosis humor;
– Je schrijft doelgroepgericht, natuurlijk met een goede beheersing van de Nederlandse taal.

Over het Restauratiefonds
Het Restauratiefonds zet zich al 30 jaar in voor het in stand houden van monumenten. Zo dragen we bij aan het mooi houden van Nederland. Dit doen wij door het delen van onze kennis en ervaring, het verstrekken van financieringen, het uitbetalen van subsidies en het beheren van (revolverende) fondsen. Wij doen dit op een klantgerichte manier, waarbij wij streven naar een gezond financieel resultaat. Wij spelen een relevante rol bij het behoud van monumenten, zowel voor overheden als eigenaren. Meer informatie over onze ambities en activiteiten vind je op www.restauratiefonds.nl.
Bij het Restauratiefonds werken ruim 50 mensen. Kenmerkend is de informele bedrijfscultuur, waarin enthousiasme en doelgerichtheid samengaan. Wij bieden ruimte voor ontwikkeling, met betrokken collega’s, in een prima werkomgeving. Als je bij het Restauratiefonds komt werken, ben je in dienst van Fondsenbeheer Nederland.

Over Fondsenbeheer Nederland
Fondsenbeheer Nederland is een onafhankelijke organisatie die verschillende maatschappelijke fondsen ondersteunt. Deze fondsen zetten zich intensief in voor een betere kwaliteit van onze leefomgeving. Zij opereren onder eigen naam en onder eigen bestuurlijke verantwoordelijkheid. Mede dankzij hun inzet voor monumenten, natuur en landschap, industrieel erfgoed, agrarisch erfgoed, religieus erfgoed en hernieuwbare energie leveren ze een belangrijke maatschappelijke bijdrage aan de diversiteit van onze leefomgeving.
Wij faciliteren deze organisaties als leverancier van management, mensen en middelen. Wij doen dit op dit moment voor Nationaal Restauratiefonds, Nationaal Groenfonds, Stimuleringsfonds Volkshuisvesting, BOEi en Boerderij en Landschap. Ons kantoor staat in Hoevelaken. Je kunt meer lezen over Fondsenbeheer Nederland op www.fondsenbeheer.nl.

Wat hebben wij te bieden?
Fondsenbeheer Nederland is een ondernemend bedrijf, met ondernemende mensen. Bij ons krijg je als medewerker vrijheid, veel eigen verantwoordelijkheid en vertrouwen. Daarnaast bieden wij medewerkers die initiatief, verantwoordelijkheid en zelfstandigheid hoog in het vaandel hebben staan, de ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. De arbeidsvoorwaarden zijn zonder meer goed te noemen. Het maandsalaris is afhankelijk van opleiding en ervaring (€ 2.500 – € 3.500).

Meer informatie:
Als je vragen hebt over de inhoud van de functie, dan kun je contact opnemen met Pierre van der Gijp, manager Marketing & Communicatie (088-253 9160) van het Restauratiefonds. Voor andere zaken kun je contact opnemen met het HR Secretariaat van Fondsenbeheer Nederland (088 – 253 93 57).

Sollicitatie:
Heb je interesse in deze functie? Dan kun je jouw motivatie en cv vóór 17 februari richten aan hr@fondsenbeheer.nl of eventueel per post naar:

Fondsenbeheer Nederland
Baukje Tienstra, HR Adviseur
Postbus 15
3870 DA Hoevelaken

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We hebben zorg genomen om alle rechthebbenden voor hier gereproduceerde foto's te traceren, soms evenwel zonder succes. Iemand die in dit opzicht meent rechten te hebben wordt vriendelijk verzocht om contact op te nemen met de redactie van de Erfgoedstem.