Restaurator bij Ministerie van Bestuur, Planning en Dienstverlening (BPD) op Curaçao

Locatie
RHC Groninger Archieven

Datum/Tijd
• 04 maart 2015 - 01 april 2015 van Hele dag


wapen-curacao
Organisatie: Ministerie van Bestuur, Planning en Dienstverlening (BPD)
Functie: Restaurator
Plaats: Willemstad, Curaçao
Omvang: Fulltime
Sluitingsdatum: 01-04-2015

Functieomschrijving
Het ministerie van Bestuur, Planning en Dienstverlening (BPD) neemt een leidende rol in het realiseren en waarborgen van een goed functionerend openbaar bestuur.
Het Nationaal Archief maakt deel uit van de Sector Publieke Dienstverlening binnen het Ministerie van BPD en heeft tot doel:

  • Het verstevigen van het nationale geheugen en bewustzijn van de Curaçaose bevolking door het beheren en beschikbaar stellen van historische archieven;
  • Het conserveren van het cultuurhistorische erfgoed, het bevorderen van de kennis van de eigen cultuur en de geschiedenis op basis van schriftelijke, digitale en audiovisuele bronnen;
  • Het ondersteunen van het Landsbestuur en de administratie van de Landsoverheid door het toegankelijk houden en beschikbaar stellen van archiefbescheiden;
  • Het bevorderen van de openbaarheid van bestuur onder meer door het beheren en beschikbaar stellen van openbare archieven en het houden van toezicht op het beheer van de niet-openbare archieven;
  • Het uitvoeren van de in de Archief-landsverordening aan het Nationaal Archief opgedragen taken.

Het ministerie van BPD is op zoek naar een geschikte kandidaat voor de functie van:

RESTAURATOR

Functie:
De Restaurator restaureert en conserveert archiefmateriaal (papieren, foto’s, tekeningen, kaarten) en verricht beheers–, en bijkomstige administratieve taken.

Taken en verantwoordelijkheden:
Restaurator

  • Het verrichten van restauratiewerkzaamheden aan archivalia;
  • Het zorg dragen voor de apparatuur;
  • Het verlenen van ondersteuning aan interne en externe projecten onder meer door het participeren aan de organisatie van tentoonstellingen en educatieve activiteiten;
  • Het beslissen en het bepalen van prioriteiten bij het uitvoeren van restauratie en conserveringswerkzaamheden (papieren, foto’s, tekeningen, kaarten);
  • Het verrichten van in het verlengde van de functie liggende activiteiten en het in opdracht van het Afdelingshoofd Archiefbeheer en Dienstverlening belast kunnen worden met andere relevante werkzaamheden;

Profiel:

  • HBO werk en denkniveau;
  • Opleiding Papier restaurator
  • Diploma archiefrestaurator;
  • Algemene theoretische, praktische kennis van het betreffende vakgebied (restauratie archiefmateriaal);
  • Inzicht in de interne en externe organisatorische en functionele verhoudingen;
  • Vaardigheid in het toepassen van diverse restauratie en conserveringstechnieken;
  • Vaardigheid in rapporteren en adviseren;
  • Vaardigheid in communicatie.

Geïnteresseerd?
Stuur je sollicitatiebrief en Curriculum Vitae vóór 1 april 2015 naar scriwanek@nationalarchives.cw , onder vermelding van “Sollicitatie Inspecteur (Archief)”. Een referentieonderzoek, assessment, medische keuring en politiële inlichtingen maken deel uit van de sollicitatieprocedure. Voor meer informatie over deze functie, kun je contact opnemen met drs. M.A. Scriwanek, op het nummer 00 599 9 4614866.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

We hebben zorg genomen om alle rechthebbenden voor hier gereproduceerde foto's te traceren, soms evenwel zonder succes. Iemand die in dit opzicht meent rechten te hebben wordt vriendelijk verzocht om contact op te nemen met de redactie van de Erfgoedstem.