De Erfgoedstem

Nieuws en actualiteit over erfgoed en archeologie

MENUMENU
  • Home
  • De Erfgoedstem
    • Redactie

      Nieuwezijds Kolk 28 1012 PV Amsterdam

      Nieuws melden: redactie@erfgoedstem.nl
    • Sponsors

      Onze sponsors Adverteren in de Erfgoedstem

      Over De Erfgoedstem Publiceren in de Erfgoedstem
    • Privacy

      CookiesPrivacy Verklaring

  • Nieuwsbrieven
    • Aanmelden Erfgoedstem Afmelden Erfgoedstem
    • Nieuwsbrief archief
    • Archweb mailinglist
  • Erfgoedagenda


    • Congressen, studiedagen en lezingen


    • Cursussen en workshops


    • Oproepen en calls
  • Erfgoedvacatures
    • Vacature plaatsenVacaturebank
  • Blogs
    • Op zoek naar Faro
    • Alma Hoekstra
    • Frank Strolenberg
    • Gertjan de Boer
    • Herbert-Jan Hiep
    • Jona Lendering
    • Johan Teters
    • Léontine van Geffen-Lamers
  • Over Erfgoedstem
  • Adverteren
  • Archeologie
  • Gebouwd erfgoed
  • Groen erfgoed
  • Museumnieuws
  • Zoek

Historische scheepswerf ‘De Delft’ op randje van faillissement

8 oktober 2018 • 186 • Bron: NOS

De replica van het schip De Delft

De replica van het schip De Delft Foto: MartinEH1 via Wikimedia CC BY-SA 3.0

De historische scheepswerf in Rotterdam-Delfshaven staat op het randje van een faillissement. Op de werf wordt sinds 2001 gewerkt aan een replica van het schip ‘De Delft’ uit de 18de eeuw. Maar omdat er te weinig bezoekers naar de restauratie komen kijken, heeft de gemeente Rotterdam de subsidie voor de komende vier jaar stopgezet. Dinsdag neemt het bestuur een beslissing over de toekomst van het schip.

Gerelateerd

Categorie: Bedreigd Erfgoed, Beleid gemeente, Bestuur, beleid en organisatie, Gebouwd erfgoed, Geld, subsidies, financieen, Mobiel Erfgoed, Toerisme, recreatie en vrije tijd, — ESF Tags: DeDelft, ReplicaSchepen

Reacties

  1. Wim Ziekman zegt

    9 oktober 2018 om 20:48

    Schandalig! Voor een havenstad waar zoveel geld verdient wordt moet dit schip toch gewoon afgebouwd en tentoongesteld kunnen worden? Misschien plek maken bij het Maritiem Museum als het schip klaar is? En dan daar verder kleinere historische schepen restaureren? Kom op zeg Rotterdam!!!!

    Beantwoorden
  2. Hans-Stefan Hudak zegt

    24 november 2018 om 10:06

    Das Schiff sollte auf alle Fälle fertig gestellt werden. Daß die Werft zu wenig Besucher hat, liegt auch an der Stadt Rotterdam. Es heiß nicht umsonst: “Wer nicht wirbt, der stirbt”. Nicht nur Führungen durch Delfshaven, Touristenbusse habe ich dort genug gesehen, sondern auch durch die Werft. Die Werft muß als Sehenswürdigkeit wesentlich bekannter werden. Ich könnte mir auch eine Zusammenarbeit mit der “Batavia.Werf” in Lelystad vorstellen oder auch mit dem maritimen Museum “Prins Hendrik” in Rotterdam. In Lelystad hat man Erfahrungen mit dem Bau von Repliken historischer Schiffe. Ich kenne kein Land, außer vielleicht Großbritannien, daß so intensiv ihr maritimes Erbe pflegt, wie die Niederlande. Es wäre traurig, wenn das Projekt, das so weit fortgeschritten ist, einfach “im Ofen” landet. Es muß fortgeführt werden. Das Interesse ist auf jeden Fall vorhanden. Machen sie weiter, bitte.

    Beantwoorden

Geef een reactie Reactie annuleren

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

We hebben zorg genomen om alle rechthebbenden voor hier gereproduceerde foto's te traceren, soms evenwel zonder succes. Iemand die in dit opzicht meent rechten te hebben wordt vriendelijk verzocht om contact op te nemen met de redactie van de Erfgoedstem.

Aanmelden nieuwsbrief


Bekijk eerdere nieuwsbrieven.

Populaire berichten & pagina’s

  • Oproep: Stop de verkoop van Recreatieoord Hoek van Holland
  • Mini-docu over het Nationaal Bus Museum
  • Video: Een kijkje in het Dordts Patriciërshuis
  • Nieuw platform collectioneurs.nl voor verkoop kunst, design en antiek
  • Arnhemse buurt wil ingrijpen bij verloederde Villa Schoonheuvel
  • Stadsherstel Amsterdam wint Erfgoedprijs voor Wapen van Heemstede
  • Liefde van Toen: romantiek uit vervlogen tijden
  • Romeinse Limes als handelsroute in Nederland
  • Wonen in een monumentaal pand? 4 tips
  • Schoolerfgoed kan vaak rekenen op steun uit de buurt

Meest gelezen (week)

  • Nostalgie is hip op Facebook
  • Twintig jaar bouwhistorisch onderzoek in Leiden op de kaart
  • Worden het de Roaring Twenties voor de Bloemkoolwijk?
  • Faro-blog: Wat kan de koningin van de ivoren toren leren van planologie
  • Liefde van Toen: romantiek uit vervlogen tijden
  • Nieuw platform collectioneurs.nl voor verkoop kunst, design en antiek
  • Boerderij van Parc Broekhuizen krijgt herontwikkeling als duurzaam restaurant
  • Herbestemming voor Gele Loods in Vesting Naarden
  • Vrijstaand schoolmeestershuis te koop voor 1 euro
  • Archeologische vondsten op plek brugongeval Alphen aan den Rijn

Meest gelezen (maand)

  • Oproep: Stop de verkoop van Recreatieoord Hoek van Holland
  • Archeologische vondsten op plek brugongeval Alphen aan den Rijn
  • Schoolerfgoed kan vaak rekenen op steun uit de buurt
  • Nostalgie is hip op Facebook
  • 'Al ingestort' rijksmonument in Heumen zonder toestemming gesloopt
  • Vrijstaand schoolmeestershuis te koop voor 1 euro
  • Twintig jaar bouwhistorisch onderzoek in Leiden op de kaart
  • De top 5 meest gelezen Erfgoedstem-berichten van 2020
  • Kasteel Neubourg, opnieuw beklopt en betast
  • 10 Opmerkelijke Erfgoedstem-nieuwtjes uit 2020

Meest gelezen (jaar)

  • Kasteel Neubourg, opnieuw beklopt en betast
  • In Drenthe en Overijssel stonden veel meer middeleeuwse kastelen dan gedacht
  • Verborgen kasteel Oud Haerlem blijkt 'enorm' te zijn
  • Wonen in een monumentaal pand? 4 tips
  • 'Al ingestort' rijksmonument in Heumen zonder toestemming gesloopt
  • Vrijstaand schoolmeestershuis te koop voor 1 euro
  • Beeldbank Amsterdam uitgebreid met 43.000 nieuwe foto's
  • Buurtbewoners komen in opstand tegen plannen Paleis Soestdijk
  • Interactieve kaart toont volledig middeleeuwse kastelenlandschap
  • Zonnepanelen op monumenten – hoe zit het nou?

Copyright © 2021 Erfgoedstem · Site door buro KREAS

Wij gebruiken cookies om onze website ter verbeteren. U kunt deze cookies uitzetten. Cookies Statement. Geen probleemGeen cookies