Naslagwerk Ensie eert 70-jarig bestaan met introductie Encyclopedie voor bedrijven

unnamed

De Eerste Nederlandse Systematisch Ingerichte Encyclopaedie (E.N.S.I.E.) bestaat 70 jaar. Om die reden introduceert Ensie.nl nu abonnementen voor bedrijven om hun kennis te delen. Zo profileren ze zich als experts met duurzame content. Ensie claimt hiermee een nog duidelijkere positie naast Wikipedia in de informatiefase van de customer journey.

Verloren kennis na WOII gebundeld in E.N.S.I.E.
Het is 1945, naast de fysieke heropbouw van Nederland wordt ook gestart met het verzamelen van alle verloren kennis. Zo besluiten de professoren H.J. Pos, J.M. Romein, H.A. Kramers en O. Noordenbos hun kennis te bundelen en te delen. Dit leidt tot de 607 pagina tellende Eerste Nederlandse Systematische Ingerichte Encyclopaedie (E.N.S.I.E.) die in 1946 van de drukpers rolt, nu 70 jaar geleden.

Van papier naar online; innovatie van E.N.S.I.E.
Om het nalatenschap en gedachtegoed van de oprichters van E.N.S.I.E. niet verloren te laten gaan, is in 2014 de website van Ensie gelanceerd; het platform waar de experts van nu hun kennis delen. Om het 70-jarig bestaan van het merk te eren en te blijven innoveren, introduceert Ensie de Encyclopedie voor bedrijven. Hiermee kunnen organisaties en bedrijven hun kennis en expertise delen en hun positionering op een positieve manier versterken.

De informatiefase biedt kansen voor bedrijven
Het aankooproces, de zogenaamde ‘customer journey’ kenmerkt zich door een aantal fases die worden doorlopen: educatie, informatie, inspiratie, actie en (herhaal)aankoop. Het doel van een goede contentmarketingstrategie is om in elke fase zichtbaar te zijn voor je doelgroep.

Met de introductie van de Encyclopedie voor bedrijven biedt Ensie de mogelijkheid om met objectieve en informatieve content potentiele kopers in de eerste en belangrijkste fase van het aankoopproces te bereiken. Hiermee wordt ingespeeld op de behoefte naar relevante, hapklare en educatieve content, in plaats van promotiepagina’s gericht op conversie.

Ensie claimt positie naast Wikipedia
Directeur Paul Aelen: “Op Wikipedia is het niet mogelijk om als bedrijf je kennis te delen. Bedrijven ervaren dit als een gemis. Wij bieden bedrijven de mogelijkheid om binnen ons format kennis op een objectieve en duurzame manier te delen. De expertise wordt beschreven vanuit hoofdelijk auteurschap, wat zorgt voor een positieve profilering. Recent hebben organisaties als ABN Amro, Monuta, SNS-bank en de Radboud Universiteit zich al aangesloten bij het Ensie platform.”