Nieuwe huisstijl voor het Restauratiefonds

Logo Restauratiefonds 2015 Vierkant

Modern, fris, eigentijds: Het Nationaal Restauratiefonds heeft een nieuwe huisstijl. Een witte rechthoek met paars kader met het woord Restauratiefonds erin, gevolg door een punt. Het is herkenbaar en krachtig. Volgens Margriet Boer, communicatieadviseur bij het Nationaal Restauratiefonds symboliseert het kader het sluitende verhaal van 30 jaar ervaring op het gebied van kennis en het financieren van monumenten.

Wat overigens opvalt, is dat de toevoeging Nationaal uit het nieuwe logo verdwenen is. Volgens Boer heeft dat vooral praktische redenen: “De oude huisstijl was met name online minder goed zichtbaar. Wij zijn nog steeds het Nationaal Restauratiefonds, maar de nieuwe huisstijl straalt hiermee kracht uit: Less is more.”

Boer benadrukt ook dat het Nationaal Restauratiefonds dezelfde koers blijft varen: wij blijven ons ook in de toekomst inzetten voor springlevende monumenten!

Zie hieronder een kort filmpje met het nieuwe logo van het Nationaal Restauratiefonds. Bekijk ook de nieuwe website van het Restauratiefonds in de nieuwe stijl: www.restauratiefonds.nl.