Doorn – Waar is uw publiek? En waar bent u? Sinds enkele jaren geldt het mantra cultureel ondernemerschap als het hoogst haalbare binnen de cultuursector. Helaas blijft dit ondernemerschap vooral gericht op subsidiestromen en niet op het (potentiële) publiek. Het werkelijke ondernemerschap met risico’s, lef en omzet dankzij klanten blijft op de achtergrond. Op 24 maart aanstaande brengt het Cultuurcongres hier verandering in. Met inspiratie, lering en handvatten, helpt het congres u om dichterbij het publiek te komen, de bedrijfsvoering te verbeteren en het voortbestaan van kunst en cultuur te garanderen.
Het zakelijk zijn daalt vaak pas in als men zich ondernemer voelt. En dat is een groeiproces, voor de een gaat dat sneller dan bij de ander. En zakelijk handelen is aan te leren. Voor de cultuursector is daarom het Cultuurcongres een grote verrijking. Hier draait het allemaal om de vraag: hoe kunt u met een beperkt budget en mankracht, een kritisch publiek en in een ‘creatieve sector’ (meer) inkomsten genereren? Van bedrijfsstrategieën en business plannen tot de praktische marketinguitvoering met onder anderen KPI’s, Google AdWords en customer journey.
Het congres is sector breed, behandelt onderwerpen die het ondernemerschap versterken en zorgt dat deelnemers er niet alleen voor staan. De uitwisseling van ervaringen, gezamenlijk nieuwe kennis op doen en met vallen en opstaan de praktische handvatten trainen, vormen de kracht van het Cultuurcongres. Het ondernemerschap is hier de kans. Het doen is de uitdaging.
Op 24 maart vindt het Cultuurcongres plaats in Seats2Meet Utrecht CS te Utrecht. Tickets zijn beschikbaar op www.cultuurcongres.nl waar u ook het gehele programma kunt bekijken. Tot 28 januari kunnen bezoekers gebruikmaken van de vroegboekkorting van 20%.
Geef een reactie