City marketeers moeten eigen inwoners op de eerste plaats zetten. Dat was de conclusie die Hendrik Beerda trok naar aanleiding van zijn tweejaarlijkse merkenonderzoek naar steden en streken. “Nu wordt vaak alleen gekeken naar wat toeristen willen en wordt niet of nauwelijks geluisterd naar de wensen van de eigen bewoners”, aldus Beerda die daar grote kansen zag liggen. Een tweede opvallende conclusie uit zijn rapport was dat cultuur (waaronder erfgoed) voor bezoekers én inwoners aantrekkelijker is dan sportevenementen. “Misschien kunnen gemeenten het geld dat ze stoppen in noodlijdende voetbalclubs beter investeren in cultuur”, concludeerde Beerda dan ook. “Want erfgoed is niet alleen belangrijk voor de reputatie, maar ook voor de economie van steden, streken én provincie”.
Een samenvatting van het rapport is te lezen op de website http://www.hendrikbeerda.nl/brandalchemy-model/steden-streken
Veerle
Laatste berichten van Veerle (toon alles)
- ‘Cultuur aantrekkelijker voor inwoners dan sportevenementen’ - 8 juni 2015
- Brabants feestje op Nationaal Congres Citymarketing - 8 juni 2015
- Ontwikkeling Ruhrgebied voorbeeld voor Nederland? - 8 juni 2015