Hendrik Beerda: Erfgoed als motor van een stadsmerk

Hendrik Beerda foto: NCC2015

Niet alleen de bekende merken als het Rijksmuseum, maar ook de kleinere erfgoedorganisaties hebben veel invloed op de aantrekkingskracht van steden en regio’s. Hendrik Beerda presenteert op het NCC15 de nieuwste resultaten van het Steden & Streken Merkenonderzoek. De cijfers maken duidelijk welke steden en regio’s een algemene imagogroei beleven en van welke merken de aantrekkingskracht daalt.

Ook laat Beerda zien hoe belangrijk erfgoed is voor het opbouwen van een sterke reputatie als stad of regio. De merken die uitblinken vanwege hun sterke erfgoedimago krijgen speciale aandacht. Praktijkvoorbeelden uit het Cultuursector Merkenonderzoek laten zien welke erfgoedorganisaties de aantrekkelijkheid van steden en regio’s vooral verhogen voor bewoners en bezoekers.

Over Hendrik Beerda
Hendrik Beerda is zelfstandig merkadviseur met 21 jaar ervaring in marketing en brand consultancy. Samen met de Universiteit Utrecht heeft hij in 2010 het Steden & Streken Merkenonderzoek ontwikkeld. Sindsdien wordt de reputatie van de Nederlandse steden, streken en provincies doorlopend gemeten onder bewoners en niet-bewoners. Met het Cultuursector Merkenonderzoek onderzoekt Hendrik Beerda de reputatie en het maatschappelijk draagvlak van de Nederlandse erfgoedorganisaties.

The following two tabs change content below.

Caspar Steinebach

Caspar Steinebach (Leiden, 1984) woont in Utrecht. Hij studeerde journalistiek in Zwolle en archeologie in Amsterdam. Sinds 2013 is hij redacteur archeologie bij de Erfgoedstem. Voor TGV Teksten en Presentaties in Leiden deed hij onderzoek naar de beeldvorming van Nederlandse archeologie in de media. In 2014 richtte hij, CultureRoad op, dat zich bezig houdt met culturele producties.

Laatste berichten van Caspar Steinebach (toon alles)